Zo zijn er social media kanalen waar gebruikers met name persoonlijke berichten met elkaar delen, kanalen die gericht zijn op het delen van foto’s of video’s met elkaar, kanalen gericht op zakelijk gebruik, kanalen gericht op het delen van locaties of gericht op reizen, etc. Wanneer u op zoek bent naar een specifiek social media kanalen, kunt u met behulp van de bijgevoegde filter hier selectiever naar zoeken.
Facebook is een sociaal netwerk waar je gratis lid van kunt worden. Gebruikers kunnen via Facebook “vriendschappen” aangaan met andere Facebookgebruikers en zo een netwerk van contacten creëren. Gebruikers maken een persoonlijk profiel aan en kunnen content delen in de vorm van berichten, afbeeldingen, video’s en bestanden. Deze content kunnen gebruikers liken, delen en replyen. Facebook is voor bedrijven en adverteerders interessant vanwege de persoonlijke aard van Facebook en de vele gegevens van gebruikers waarover ze kunnen beschikken als er bijvoorbeeld geadverteerd wordt.
Instagram is een gratis sociaal netwerk waarbij gebruikers vierkante foto’s en video’s met andere gebruikers kunnen delen. Met instagram kunnen foto’s worden bewerkt door middel van diverse filters, waardoor foto’s een geheel andere uitstraling kunnen krijgen. Gebruikers kunnen hun creaties delen op Facebook, Twitter, Tumbler, Flickr en Foursquare. Creaties kunnen ook privé of in een groep gedeeld worden. Instagram is te gebruiken middels een mobiele app of op je computer.
Met Twitter kunnen gebruikers continu content delen en connecties met andere gebruikers maken door elkaar te “volgen”. Gebruikers kunnen zichzelf uitdrukken door zelf content te delen in de vorm van tweets, of op de hoogte blijven van interessante informatie door specifieke gebruikers te volgen. Tweets zijn tekstberichten die maximaal 140 karakters mogen bevatten en kunnen daarnaast bestaan uit een afbeelding, filmpje of een ander bestand in de vorm van een link. Iedere gebruiker heeft een eigen profiel op Twitter dat zelf is aangemaakt. Ook kunnen bedrijven een profiel aanmaken op twitter en tweets delen met informatie, nieuws en promoties vanuit het bedrijf.
LinkedIn is een zakelijk netwerk dat professionals met elkaar verbindt. Individuen en bedrijven kunnen lid worden van LinkedIn en toegang krijgen tot personen, vacatures, nieuws en updates met als doel eenieder succesvoller te maken. Leden kunnen ook toetreden tot specifieke groepen om gericht content te volgen waarin ze geïnteresseerd zijn. Lid worden van LinkedIn is gratis, echter hebben leden van betaalde accounts toegang tot meer informaties over andere leden en profielen. Voor bedrijven is LinkedIn interessant vanwege de advertentieopties en het feit dat ze een eigen pagina kunnen aanmaken en bedrijfscontent kunnen delen. Daarnaast kunnen bedrijfspagina’s door leden gevolgd worden, waardoor ze op de hoogte kunnen blijven van nieuws. LinkedIn telt 300 miljoen leden in meer dan 200 miljoen landen en regio’s wereldwijd.
Dat kan! Via het contactformulier kun je contact met ons opnemen en kunnen we in overleg gaan om tot een fijne samenwerking te komen.
Neem contact op