Google AdWords is het advertentienetwerk van Google, waarbij adverteerders advertentieruimte aangeboden krijgen binnen de zoekresultaten van de zoekmachine. Daarnaast heeft Google een enorm partnerwerk opgebouwd door de jaren heen, waarop advertenties ook vertoond kunnen worden. De meest bekende manier van adverteren binnen de zoekresultaten is het gebruik van advertenties binnen het zoeknetwerk van Google. Hierbij wordt een advertentie vertoond op een SERP (Search Engine Result Page). Deze advertentie kan boven, onder of aan de rechterkant van de organische zoekresultaten vertoond worden. Dit PPC netwerk is het bekendste netwerk dat er op dit moment bestaat en wordt veelvoudig ingezet. Het kan dan ook voorkomen dat de concurrentie binnen dit PPC netwerk erg hoog is voor bepaalde branches. Een doordachte inzet daarentegen, kan een prachtig rendement met zich meebrengen aangezien je heel gericht kunt adverteren.
Om zoekgigant Google enigszins bij te blijven, heeft Microsoft na de introductie van Google AdWords ervoor gekozen om een eigen advertentienetwerk op te zetten. Met Bing & Yahoo Ads heeft Microsoft haar eigen PPC netwerkt gecreëerd. Uiteraard wordt er aanzienlijk minder gebruik gemaakt van dit PPC netwerk dan van het netwerk van hun directe concurrent Google. Dat betekent natuurlijk niet dat het inzetten van Bing & Yahoo Ads niet interessant kan zijn. Het voordeel van dit netwerk is, in tegenstelling tot het inzetten van Google AdWords, dat de concurrentiedruk veel lager ligt. Doordat er minder geadverteerd wordt, is de kans groter dat je kunt adverteren tegen lagere kosten met een mogelijk beter resultaat. Natuurlijk is het bereik van deze zoekmachine een stuk kleiner, waardoor je wel minder bezoekers zult binnenkrijgen via je advertenties.
Marktplaats.nl is een website die al vele jaren actief is in Nederland en dagelijks ook vele bezoekers trekt. Zoals de meeste mensen wel weten kunnen zowel particulieren als bedrijven op Marktplaats hun producten aanbieden. Naarmate marktplaats steeds populairder werd, namen het aantal advertenties toe met als gevolg dat je advertentie snel omlaag zakt. Voor veel adverteerders was dit een groot nadeel, omdat ze tijd investeerde in het aanmaken van de advertenties, maar daarvoor vrijwel niet meer op de eerste pagina vertoond werden. Met deze reden heeft marktplaats ervoor gekozen om AdMarkt in het leven te roepen. Dit PPC netwerk zorgt ervoor dat adverteerders betalen per klik op een advertentie, maar je hebt wel de garantie dat je advertentie altijd bovenaan de resultaten getoond zal worden. Natuurlijk wordt de positie van je advertentie wel mede bepaald door de hoeveelheid adverteerders binnen dezelfde categorie.
Dat kan! Via het contactformulier kun je contact met ons opnemen en kunnen we in overleg gaan om tot een fijne samenwerking te komen.
Neem contact op